Selasa, 25 Disember 2012

Kisah di sekolah juvana kuching 6


Selepas 5 hari aku berada di asrama, aku dapat berita yang menyedihkan juga menggembirakan. seramai 10 orang budak akan dibebaskan daripada sekolah juvana dalam masa dua hari lagi dan antara satu nama ialah robert.

Dari apa yang aku dengar robert dibebaskan lebih awal dari masa hukuman 3 tahun adalah di sebabkan pihak sekolah juvana kuching tak nak melihat hubungan antara robert dan aku terus jauh terpesong. Aku faham namun apa kan kuasa aku untuk menghalang perasaan sayang dan cinta yang di anugerahan oleh tuhan kepada semua manusia di dunia ni. 

Hari terakhir sebelum robert dibebaskan esok,

Hari yang sangat pilu bagi aku... dari pagi sehingga lah ke malam aku tak banyak bercakap dengan sesiapa. seperti biasa jam 5 pagi semua kena bangun dan turun ke padang untuk pengiraan. Robert pergi ke blok asrama aku seperti biasa sambil membawa kain pelikat. Sambil menunggu budak budak islam habis sembahyang di surau manakala yang kristian pula kena tunggu di padang.. ada yang duduk berselimutkan kain pelikat.. ada yang baring dengan berselimut sementara itu robert dan aku pula duduk bersandar di salah satu pokok tak jauh dari padang. Robert memeluk bahu aku yang menahan sejuk.. aku tak dapat menahan kesedihan hati yang ku tanggung selepas mendapat tahu robert akan di bebaskan dari sekolah juvana esok hari.. akhirnya air mata ku menitis perlahan ke pipi... robert pegang tangan aku dan berkata 'jangan bersedih.. macam mana pun semua orang tetap akan dibebaskan dari sekolah juvana ni' dan robert berkata kepada aku... sebelum dia keluar dari sekolah ni kebesokan harinya.. dia nak aku happy supaya dia tak akan susah hati untuk tinggalkan aku bersendirian menjalani hidup di sekolah juvana ni tanpa orang yang melindungi dan menjaga aku.. aku turuti permintaan robert

Hari terakhir tu, robert langsung tak pernah duduk jauh dari aku.. aku turuti permintaan nya supaya aku happy sebelum dia dibebaskan esok walau macam mana pun riak muka aku memang tak dapat menipu yang sebenar nya aku sedih dan ingin saja menangis... 

Hari robert di bebas kan dari sekolah juvana kuching

Hari ini robert akan dibebaskan bersama 9 orang budak lelaki yang lain tepat jam 8 malam... setiap kali aku jumpa dan bercakap dengan robert aku akan menangis.. ini lah hari terakhir robert pergi ke blok asrama aku untuk menjemput aku turun ke padang dan pergi dewan makan.. hari ini juga hari terakhir robert peluk aku sambil ke melihat pemandangan bukit di belakang asrama tanpa pengetahuan sesiapa..

Tepat jam 5 petang aku pergi ke blok asrama robert.. robert sudah selesai mengemas beg beg yang akan dia bawa balik nanti.. kawan kawan robert pun merasakan kesedihan yang sama seperti aku namun aku lebih sedih seperti terasa dunia ini akan kosong tak lama lagi...

Di khalayak budak lain di dalam blok asrama, robert mencapai tangan ku dan memberitahu kawan nya untuk keluar dari asrama bersama aku.. beberapa budak kawan robert mengikuti kami dari belakang.. sampai di satu sudut bukit aku dan robert berdiri sambil melihat matahari yang hampir terbenam menandakan hari semakin malam juga menandakan sebentar lagi robert tidak akan ada berada di sisi aku lagi... robert memeluk aku dari belakang.. aku terus menitiskan air mata kesedihan... robert membisikkan ke telinga aku yang dia sayang aku selamanya dan tiada yang dapat merubah itu dari hatinya.. aku semakin sebak dan tak dapat bercakap apa apa.. robert suruh aku simpan semua kenangan antara aku dan dia di dalam hati ku sebaik mungkin.. dan robert juga ingatkan aku jikalau aku rindui dia buat seperti ini.. kucupkan ciuman ke tapak tangan dan tiup ke atas udara.. dan dia akan dapat rasai.... hanya tuhan yang tahu betapa sayang nya aku kat robert

tepat jam 8 malam akhirnya semua budak yang ingin dibebaskan sudah pun bersedia di padang sambil bersalaman dengan kawan kawan yang lain juga dengan pegawai pegawai kebajikan. Aku berada di pokok yang selalu aku dan robert duduk sambil menangis.. 2 orang kawan aku menenangkan aku yang dari petang tadi menitiskan air mata... robert menuju ke arah aku.. dia mengelap pipi aku yang dibasahi air mata dari tadi.. robert menyuruh aku berhenti menangis sebab menyebabkan dia menangis juga.. robert memberi pesanan terakhir kepada aku.. "ingat tak ada orang lain yang mampu menyayangi dan menjaga awak sepertimana robert" aku terus menangis.. robert mencapai tangan aku dan membawa aku sehingga ke depan pejabat di mana letak nya van sekolah yang sudah bersedia untuk membawa mereka keluar dari sekolah juvana ini... 

akhirnya robert melangkah masuk ke dalam van sambil di perhatikan oleh aku yang sedang menangis.. pegawai  dan warden yang bertugas tidak melarang langsung semasa aku berdiri di tepi van memerhatikan robert.. robert mengeluarkan tangan nya dari cermin van untuk menyentuh aku.. aku hulurkan tangan aku memegang tangan robert sambil van bergerak perlahan menuju ke depan pintu gate sekolah juvana.. akhirnya tangan aku dan tangan robert terlepas... aku berlari anak di belakang van yang sudah hampir keluar dari gate sekolah.. aku berhenti dan berdiri di tengah tengah jalan raya sambil menangis teresak esak memandang van keluar dari gate... aku terduduk di tengah jalan raya dan terus menangis.. beberapa orang kawan aku datang dan mengangkat dan menenangkan aku..

......................................................................................



Sabtu, 31 Mac 2012

Kisah di sekolah juvana kuching 5

sambungan...

Pada hari kedua aku dan robert di tahan di dalam sel tahanan yang berbeza, lebih kurang dalam jam 12 malam. warden sel memanggil aku keluar dan masuk ke dalam pejabat warden untuk di soal siasat, robert juga sudah berada di situ. Kami dua di soal siasat oleh timbalan pengetua, seorang pegawai dan juga seorang warden. waktu tu terasa sejuk sangat, tahu je lah semua budak di sel tahanan tak di bagi guna baju pun, selimut pun tak di bagi. menggigil badan aku. Aku di suruh duduk di sebelah robert, akhirnya kami di soal satu persatu oleh timbalan pengetua. Kami dua di suruh berdiri dan di suruh telanjang, kami dua hanya ikut arahan takut pula nanti kena terajang oleh warden, kami terus di soal dan di marah oleh timbalan pengetua dan pegawai, Akhirnya timbalan pengetua memberitahu kami dua bahawa mereka ingin hantar kami berdua ke sekolah hendry gurney di sabah, sekolah ni lebih teruk daripada sekolah juvana. terkejut juga aku, tiba tiba aku menangis sebab dengar nak di hantar ke sana. ku lihat robert hanya diam saja. Timbalan pengetua menyoal robert dengan soalan ni, 'kalau si ni makan tahi, kau pun nak makan tahi juga kah?', lepas tu robert jawap `Tuan, kalau dia tak makan saya pun tak akan makan, kalau dia sakit saya akan jaga dia, kalau dia susah saya pun akan susah`. Aku rasa timbalan pengetua, pegawai dan warden terkejut dengan jawapan robert tu termasuk lah aku. hati aku rasa cukup sedih dan terharu, rasa macam tak percaya dengan perangai robert yang betul betul sayang kan aku. Selepas beberapa ketika timbalan pengetua pun bercakap 'Kami tak akan hantar kamu berdua ke sekolah hendry gurney di sabah, tak guna juga hantar kamu ke sana nanti akan berlaku benda yang sama juga'. selesai saja soal siasat kami dua pun di masukkan semula ke sel masing masing.

Selama satu bulan di dalam sel akhirnya robert di keluarkan ke asrama semula dengan sekali sebatan di punggung oleh warden asrama, dan aku pula masih lagi di tahan di dalam sel bagi mengelakkan aku dan robert bertemu semula di asrama. Namun bagaimana pun benda itu tidak menyebabkan hubungan aku dan robert tergugat, robert selalu mengambil kesempatan melihat aku dari belakang bangunan sel tu secara sembunyi, ada kala nya bila waktu yang sesuai robert akan ikut budak budak lain yang menghantar barang makan ke dalam sel sekali. tetapi budak budak yang hantar barang makan ke dalam sel tu tak di benarkan memberi apa apa barang ke dalam sel juga tak boleh bercakap dengan budak budak yang ada dalam sel. Makanan yang di bawa mereka tadi hanya akan di edarkan oleh warden sel kepada budak budak yang di tahan. Setiap kali robert ikut menghantar barang makan ke dalam sel, robert akan sembunyikan roti di dalam baju dia, bila saja dia lalu depan pintu sel aku, dia akan lontarkan roti tersebut ke dalam. kadang kadang sempat juga dia cakap dengan aku bila warden berada di dalam pejabat.

Setiap minggu robert dan kawan kawan nya akan pergi ke depan pagar sel tahanan untuk tengok aku dan kalau masa sesuai kami sempat bercakap dari jauh. Kawan kawan robert semuanya cukup baik dan sporting, mereka asyik bagitahu aku supaya bersabar dan mereka tak suruh aku risau kerana mereka cakap robert tetap setia menunggu aku sehingga aku di keluarkan ke asrama kembali. Aku hanya mampu tersenyum dari dalam sel tahanan dengan badan aku yang semakin kurus dan pucat. Selama aku di dalam sel tahanan aku hanya duduk diam kadang kadang aku berdiri memegang besi besi jendela yang tak bertingkap sambil memandang ke luar, aku perhatikan langit di atas sambil menahan perut yang lapar, pada ketika itu hanya tuhan yang tahu apa yang aku rasa. Dalam hati aku pernah berkata yang `aku rela begini demi robert` walau pun robert sudah berada di asrama dan semuanya cukup. Akhirnya lima bulan dah berlalu aku di dalam sel tahanan. bila kebesokan hari nya, warden mengumumkan siapa yang akan dikeluarkan dari sel dan kembali ke asrama dan aku salah seorang nya. Aku ingat lagi hari aku di keluarkan dari sel tu, Hari sabtu lebih kurang jam 9 pagi dan kena rotan di punggung sebanyak 6 kali sebatan.

Selesai saja kena sebat, kami semua di lepaskan kembali ke asrama. Aku melangkah keluar dari pintu pagar sel tahanan dengan penuh pucat lesu di sebabkan lapar yang teramat sangat namun dalam hati aku ter ingin sangat berjumpa dengan robert. Aku dan yang lain lain terus saja berjalan nak menuju ke asrama masing masing, belum lagi sampai ke blok asrama aku, blok D. Aku ternampak kelibat robert dari jauh dan sedang menuju ke arah aku, hati aku rasa sangat rindu bila nampak kelibat robert dan dalam yang sama aku malu kerana ketika itu badan aku sangat kurus, muka aku cengkung, kulit aku pula sangat pucat dan lesu di sebabkan hukuman yang aku terima selama 6 bulan di dalam sel tahanan, aku malu nak tunjuk muka dengan robert namun aku kuatkan semangat kerana robert tengah menuju ke arah aku ketika itu dan aku tak dapat nak mengelak. Pabila robert berada di depan aku, muka dia menunjukkan reaksi yang sedih sambil  memegang tangan ku dan merenung muka aku yang cengkung, di dalam matanya dapat ku rasakan kesedihan yang teramat sangat dengan apa yang dah berlaku ke atas aku walau pun sebenar nya benda yang berlaku dahulu adalah di sebabkan robert sendiri. Robert memegang muka aku dan melihat tepat ke mata aku sambil berkata `saya minta maaf di atas semua yang terjadi`. Aku pandang matanya dan aku jawap `tak apa, aku tak salahkan kamu di atas apa yang terjadi`.

Robert memegang tanganku dan membawa aku menuju ke blok asramanya di blok B, semua kawan kawan dia sudah menunggu lama kehadiran kami tiba ke asrama. Kawan kawan robert sangat terbuka dan menyakat kami berdua sebaik saja sampai ke pintu asrama, aku rasa sangat gembira bila semua kawan kawan se blok dengan robert amat senang dengan hubungan kami berdua. terus sahaja robert bawa aku ke hujung asrama di mana katil dia berada, robert memeluk aku dari belakang ketika aku sedang berdiri dan melihat ke luar jendela asrama sambil memerhatikan budak budak lain di bawah padang bola keranjang tengah bermain. terasa sangat gembira bila sekian lama aku tak merasa pelukan dari robert. mulai dari hari itu robert memberikan aku makanan dengan banyak, kawan kawan robert pun sangat baik hati berikan aku macam macam barang makan, aku ingat mereka sampai sekarang ni. dalam dua ke tiga hari aku berada di asrama akhirnya badan aku kembali ber isi, menjadi semakin comel dan hensem kembali cewah he.. selepas aku keluar dari sel tahanan, aku perasan yang pegawai, warden mahu pun timbalan pengetua tidak langsung mengganggu aku dan juga robert malah mereka pun suka menyakat kami dua. Mungkin kerana mereka tahu hubungan antara aku dan robert bukanlah main main dan kami berdua memang susah nak di pisahkan. tetapi nak di ingatkan dalam sekolah ni bukan hanya aku dan robert saja yang bercinta banyak juga budak lain yang bercinta cuma hubungan antara aku dan robert lebih menonjol mungkin.

Selepas 5 hari aku berada di asrama, aku dapat berita yang menyedihkan juga menggembirakan. seramai 10 orang budak akan dibebaskan daripada sekolah juvana dalam masa dua hari lagi dan antara nama budak budak yang akan di bebaskan ialah.........

nantikan sambungan nya....

Rabu, 7 Mac 2012

Kisah di sekolah juvana kuching 4

hi semua.. role nak sambung balik cerita yang lepas k.. sebelum tu thanks kepada semua yang sudi baca my blog ni.. tapi jangan lupa add lah blog saya ni... add ada di bahagian sebelah kanan tu k..

sambungan....

selepas saja pertemuan pertama antara aku dan robert pada malam tersebut.. hubungan kami berdua menjadi kian rapat dari hari ke hari. pada mulanya kami nak sembunyikan daripada pengetahuan orang lain dalam sekolah juvana ni.. tapi tak dapat kerana kami dua selalu sangat bersama ke hulu dan ke hilir macam belangkas hahahahaa. Sampai akhirnya hubungan kami dua di ketahui oleh johnson dan juga stephen... suatu hari tu stephen (ketua besar dalam sekolah juvana kuching time tu) dan budak budak lain termasuk johnson nak jumpa aku di asrama... takut juga aku time tu... tapi aku tak dapat nak lari dari keadaan yang berlaku... memang aku tahu selama ni mereka yang jaga aku dengan baik.. tak ada seorang budak lain pun yang berani nak buli aku ketika aku dalam jagaan kumpulan stephen ni... kira aku ni sangat penting bagi mereka...

aku duduk di tepi katil sambil berdepan dengan mereka yang lain.. stephen tanya aku, sama ada betul kah yang aku ni selalu pergi ke blok B untuk berjumpa dengan robert... then aku jawap.. ya.. semua mereka terkedu sekejap dengan jawapan aku time tu... nervous juga aku time tu... takut kena tumbuk hehehheee... lepas tu stephen cakap dengan aku... kalau betul aku nak sangat dengan robert, mereka tak akan jaga aku lagi.. so aku kena cari katil, tilam, almari sendiri... dan mereka tak akan jaga aku lagi.. serba serbi aku kena hidup sendiri lah dalam asrama lepas tu.... aku pun setuju... selepas itu aku pun pergi lah sudut lain di dalam asrama untuk cari tempat yang ada katil, yang tak ada orang.... sedih juga aku time tu.... then aku pergi ke belakang asrama... tempat yang sunyi sikit... aku tengok pemandangan padang bola sepak yang sangat lapang time tu... tenang sikit hati ku walau pun hanya tuhan yang tahu hati ku sedih... aku tak bagitahu robert pun apa yang berlaku dengan aku ketika itu....

pada malam tu aku tidur di katil yang tak bertilam dan semua baju aku gantung kat tepi katil.. tiba masa nya aku jaga diri sendiri kata hati ku... heee... besok hari nya macam biasa loceng berbunyi pada jam 5 pagi.. semua budak budak kena turun ke padang dan berbaris mengikut blok asrama masing masing untuk di kira, adakah semua nya cukup atau pun kurang... lepas berbaris tu semua yang beragama islam kena naik se surau untuk sembahyang subuh... yang non muslim kena tunggu kat padang... sementara menunggu yang islam bersembahyang aku duduk sorang sorang kat tepi padang dengan mata yang masih mengantuk... tiba tiba sorang budak lelaki duduk di tepi... aku buat tak tahu je.. biasa lah ramai sangat budak di sekolah juvana ni.... tiba tiba terasa orang sarungkan kain pelikat kat badan aku.. mata ku yang mengantuk tadi tiba tiba terbuka besar nak melihat siapa kah gerangan orang itu... rupa rupa nya robert yang sarungkan aku dengan kain pelikat tadi.... dia tengok aku sambil tersenyum.. aku pun senyum balik... dia tanya aku sejuk kah... aku just angguk kan kepala... lepas tu dia peluk bahu aku dan dia tarik kepala aku supaya bersandar di bahu nya.... aku biarkan saja... aku dapat rasa cinta di hati ku buat pertama kali nya..... cinta kepada lelaki....

bermula pada waktu ketika itu kami menjadi sangat rapat, robert telah mengarah kan kawan nya supaya menjaga aku sebaik mungkin bila aku berada di asrama blok aku sendiri.. robert juga mengatur semua benda untuk aku... dia carikan aku tilam, almari dan sebagai nya untuk aku pakai... sekarang aku bukan lagi bersama dengan johnson dan kumpulan stephen.. mereka punya katil jauh di hujung asrama dan aku berada di tengah dengan kawan lain yang hanya biasa biasa saja... setiap kali masa rehat jam 10 pagi, makan tengah hari, minum petang, makan malam aku akan sentiasa berjumpa dengan robert.... robert terlalu baik buat aku... tapi ada masa nya aku pun cemburu bila tengok banyak budak lelaki yang lain ingin menggoda robert ni hahahhaha pelik tapi benar.. itu lah perasaan aku ketika itu.... semua budak budak lain, pegawai dan warden di sekolah juvana mengetahui hubungan aku dan robert ketika itu... tetapi mereka tak lah mengambil tindakan... tindakan hanya di kenakan kepada budak budak yang di tangkap atau di ketahui melakukan sex sejenis sahaja..

selama sebulan hubungan kami berjalan dengan baik... kawan kawan lain pun dapat menerima hubungan aku dan robert... tak ada budak lain pun yang dapat mengganggu aku termasuk kumpulan stephen... sebenar nya kumpulan stephen ni.. mereka tak ganggu orang kecuali mereka di ganggu saja... robert juga mempunyai kumpulan nya sendiri di blok B... so pengaruh robert ni cukup kuat juga pada ketika itu.... tapi aku bersama dengan robert bukan di sebab kan itu semua... tetapi di sebabkan robert seorang yang sangat take care, penyayang, romantik... memang sangat baik... kami berdua selalu mandi bersama hehehee.. tengok tv bersama sama di dewan... lepak dengan kawan kawan robert bersama sama... bila dia main bola setiap petang dia nak aku duduk di tempat penonton dan dia nak aku just duduk sana dan tengok dia main sampai dia habis main hahahhaaa... bila dia main sepak takraw pula aku selalu marah dia sebab dia tak pakai baju dia just pakai seluar pendek hahahhaa.... dia sangat kacak dan jadi pandangan budak lain juga... tu lah sebab aku cemburu cewah.

tipu aku cakap kalau aku tak ada melakukan hubungan tut.... dengan robert tetapi sembunyi sembunyi lah hehhehehee.. ada kala nya kami buat dalam toilet, ada kala nya di belakang dewan makan, ada kala nya di dalam asrama dia.... tak boleh lah nak cerita lebih sangat pasal ni kan... bahaya hoo.....

tiba pada satu malam ni.... ketika aku tidur lena kerana keletihan yang teramat sangat... aku terasa ada seseorang yang datang ke katil dan merayap aku.... aku kenal siapa budak itu... nama dia hafizi... ketua asrama blok aku ni... aku biarkan saja apa yang dia buat terhadap aku... aku rasa macam best pula time tu hahahhahaha sampai aku terlupa robert yang ada di blok B itu... hafizi ni pun sama tinggi seperti robert, aktif dalam sukan.. badan pun ok.. muka pun ok.. di kategorikan hensem lah.. selalu je aku tengok dia pakai seluar dalam di blok asrama ni tapi tak ada lah juga terniat nak main dengan dia hehee.... lepas saja dia puas merayap aku malam buta tanpa ada orang perasan pun.. dia turun dari katil aku dan terus balik ke katilnya... besok pagi nya kami dua buat tak tahu je apa yang berlaku malam tadi.... dalam hati aku takut sekiranya robert dapat tahu kejadian malam tadi....


selepas saja makan pagi jam 7.. aku terus balik ke asrama aku untuk mandi dan bersiap sedia sebelum loceng jam 8 berbunyi... 8 pagi semua budak budak kena lapor diri kat kelas masing masing... lebih kurang jam 7.15 pagi ketika itu.. robert datang menghantar baju untuk aku.. aku ucapkan terima kasih tetapi robert terus berlalu pergi keluar dari asrama aku... aku rasa hairan sebab selama ni mesti dia datang ke arah aku dengan gembira..... aku rasa tak sedap hati tapi aku biarkan saja... aku pun pakai lah baju macam biasa.. kemas katil dan almari... tiba tiba aku dengar bunyi orang bising macam bergaduh di belakang tandas asrama blok C.... aku makin tak sedap hati... cepat cepat aku kunci almari dan lari keluar menuju ke arah bunyi bising tadi... mula mula nya aku tak nampak sangat siapa yang gaduh sebab ramai sangat budak lain mengelilingi tempat tu.... aku cuba ke tepi tempat yang tak ramai orang.... aku terkejut sangat tengok robert tengah pegang kayu dan ingin memukul hafizi (ketua asrama blok aku yang merayap aku malam tadi) aku terus menuju ke depan untuk menghalang daripada robert memukul hafizi... tetapi tadi robert sudah pun menumbuk dan memukul hafizi dengan kayu.... aku sangat terkejut rupa rupa nya robert sudah dapat tahu daripada kawan dia yang lain... mata hafizi sebelah kanan lebam dan tulang kaki nya hampir patah.... warden asrama datang ke tempat kejadian dan cuba selamat kan hafizi yang sudah tidak dapat berdiri... manakala aku cuba menenangkan robert supaya sabar dan balik ke asrama.... akhir nya hafizi di hantar ke hospital... kasihan juga aku tengok hafizi di pukul sampai macam tu sekali oleh robert.... aku menuju ke asrama blok B untuk menjenguk robert.... robert duduk di sudut katil dia dengan muka yang sangat marah, sedih, risau... aku cuba tenangkan dia... aku cuba tanya dia kenapa dia kena buat orang sampai macam tu sekali... jawapan dia hanya satu..... kerana dia cintakan aku dan tak mahu sesiapa pun berani sentuh aku..... hati ku tersentuh sangat pada ketika itu.....

dalam satu hari tu hati aku rasa sangat sayu dengan apa yang sudah berlaku... waktu petang kira kira jam 5 lebih... robert jumpa aku dan kami dua jalan jalan sekitar sekolah... dia nampak sangat happy macam tak ada apa yang berlaku... sedangkan hafizi masih berada di hospital... semua dapat berita yang mengatakan bahawa mata hafizi terkena banyak pendarahan pada bahagian dalam dan kaki hafizi mengalami keretakan tulang... dan terpaksa di tahan hospital untuk beberapa hari... walau apa pun, aku sentiasa akan bersama robert... sebab dia lah orang pertama yang membuka hatiku untuk bercinta dengan lelaki...

lepas saja makan malam... kira kira jam 8 malam ada seorang budak datang dan bagitahu aku yang warden nak jumpa aku sekarang di pejabat.... hati aku dah berdegup laju... dalam masa yang sama robert pula di panggil ke bilik sel (bilik hukuman bagi budak budak yang membuat hal di dalam sekolah juvana).... sampai saja aku di pejabat.. 2 orang warden, 1 pegawai dan juga timbalan pengetua menunggu aku.... aku dah tahu akan ada masalah besar akan berlaku... aku di soal siasat mengenai benda yang sudah berlaku pada hafizi dan juga robert.... apa yang dapat aku katakan ialah yang aku tak tahu benda tersebut akan berlaku... tetapi mereka masih juga menyalah kan aku sepenuh nya... aku tak dapat nak cakap apa... timbalan pengetua cakap aku lah dalang di sebalik semua benda yang terjadi... kalau di fikir ada betulnya tetapi tak pernah aku terfikir yang robert akan memukul hafizi dengan seteruk itu dan aku tak pernah menyuruh robert untuk memukul hafizi.... aku tak pernah terniat untuk membuat sesiapa bergaduh di sebabkan aku..... akhir nya malam itu aku dan robert di masukkan di dalam sel (bilik kurungan buat budak budak yang buat masalah)... dan kami di asingkan di sel yang jauh sikit jarak nya..

pada waktu aku dulu.. sel ni adalah tempat budak budak yang buat masalah akan di tempatkan secara berasingan dari asrama... seperti lokap... siapa yang masuk dalam tu tak dibenarkan pakai baju.. yang cuma dapat di pakai ialah seluar dalam, seluar pendek... tak di bagi baju.. tak di bagi selimut.. tak di bagi bantal dan tilam so tidur di lantai saja... makan 2 kali saja dalam sehari.. iaitu pada tengah hari dan juga makan malam jam 7... dan makanan cuma di bagi separuh saja... maksud nya kalau di asrama dapat makan nasi dalam 2 suap tetapi dalam sel ni hanya 1 suap saja.... kalau di asrama dapat makan se ekor ikan goreng tetapi dalam sel ni hanya dapat separuh saja ikan goreng... sama juga dengan sayur.... air pula kena minum air paip sahaja.... cuba bayangkan betapa peritnya... aku di tahan selama hampir 6 bulan di dalam sel manakala robert hanya di tahan selama 1 bulan lebih saja...

maaf ya kalau cerita kali ni macam panjang sangat pula... harap cerita nya dapat di hayati pembaca k....

Selasa, 6 Mac 2012

Kisah di sekolah juvana kuching 3

ok nak sambung cerita yang lepas.. pa khabar semua pembaca my blog ni.. apa pun thanks sebab sudi baca k...



selepas kejadian itu.. aku pun cuba untuk menjauhkan diri daripada johnson ni tapi x dapat sebab dia satu asrama dengan aku dan dia juga lah yang di suruh warden untuk menjaga aku.. namun dalam aku kerimasan oleh budak nama johnson ni timbul juga perasaan suka terhadap dia.. dia memang hensem.. tau je lah orang sarawak ni kalau berdarah campuran mesti putih apa lagi di tambah dengan ketinggian dan rupa dia yang menarik perhatian... bisa cair orang lain tengok dia hahahhaaa.. tapi time tu aku bukan nya tertarik dengan semua itu... apa yang menyebabkan aku pandai tetiba saja ada hati kat johnson ni kerana dia terlalu baik.. semua benda pun dia lakukan untuk aku seperti jaga makan minum aku di sekolah juvana ni.. dia sanggup pergi cari dan hantarkan air untuk aku walau pun dia sepatut nya tengah buat kerja dia di kawasan lain dalam sekolah juvana ni..

tidak lama kemudian kami pun menjadi semakin rapat sehingga banyak budak budak lain yang cemburu lihat kami berdua.. aku bukan nak cakap besar.. tapi time aku di sekolah juvana dulu aku jadi rebutan banyak budak budak lelaki dalam tu.. mungkin sebab rupa aku maybe dan aku jenis yang ber sahaja.. aku suka berjalan sorang diri dan tak menghiraukan sesiapa pun.. bukan sombong cuma aku x pandai sangat nak bergaul dengan orang sebenar nya.. pemalu hahhahaa..

namun walau macam mana rapat pun aku dengan johnson yang tua 2 tahun dari aku.. kami tak pernah lagi melakukan hubungan di luar tabie (maksudnya sex sejenis) sebab aku sering mengelak.. takut o... hehehhee aku rasa hubungan aku dengan johnson sangat baik dan aku senang dengan dia.. semua kawan se blok memang suka menyakat aku dan johnson.. aku pula jenis orang kacau sikit, terus lah muka aku kemerahan macam pakai make up pula da... johnson pula jenis yang rileks je dengan senyuman dia yang menarik perhatian.. di asrama dia selalu duduk di tepi aku sambil bercerita dengan kawan kawan dia yang lain.. selalu nya kami orang dalam sekolah juvana ni duduk secara berkumpulan.. so aku ni jenis yang just ikut kawan kawan saja...



di dalam sekolah juvana ni bukan aku dan johnson saja yang mempunyai hubungan yang rapat.. kebanyakan budak budak dalam tu bercinta sesama sendiri... boleh di katakan lahir nya budak budak GAY dari dalam sekolah juvana ini... seramai hampir 150 budak budak lelaki di dalam sekolah juvana pada ketika itu dan memang tak mustahil untuk mereka berubah hati untuk bercinta sesama jenis..

tidak lama kemudian hati ku mula merasa ingin mendalami apa itu cinta sejenis atau hubungan sejenis.. perasaan aku mula timbul.. aku tak tahu macam mana dalam hati ku pandai suka melihat budak budak lelaki lain yang ada di dalam sekolah juvana ni yang selama ni aku tak perasan banyak yang sangat kacak, tampan, tinggi, macho, maskulin hahhahaha tetapi di dalam banyak banyak budak di sekolah juvana ni... aku tertarik dengan seorang saja.. dia berada di blok asrama yang lain.. dia ketua asrama blok B, bangsa iban, putih, tinggi, chinese look, ada tatoo kala jengking kat badan sebelah kiri dia, dan tatoo burung helang di tangan sebelah kanan dia. dia tua 2 tahun juga dari aku time tu.. dia berasal dari bintulu sarawak.. nama Robert Kundang..

aku ada lah beberapa kawan ni... tempat aku meluah perasaan.. kami bercerita apa saja dalam kehidupan kami.. semua cerita kami kongsi bersama sama.. tak kira pasal masuk sekolah juvana ni, pasal keluarga, pasal kehidupan kami di sekolah juvana ni, juga pasal siapa yang kami suka di sekolah juvana ni, untuk pengetahuan, budak di sekolah juvana time aku ni dulu semua nya open minded.. mereka semua tak kisah pun kalau budak budak lain dalam tu nak bercinta sesama sendiri.. aku pun tak tahu kenapa sampai aku pun terpengaruh dengan semua keadaan di sekeliling time tu...

ada satu hari tu aku dan 3 orang lagi kawan aku duduk di tangga asrama blok A, sambil memerhatikan budak budak yang lain tengah main sepak takraw dan bola tampar kat padang depan tu.. rasanya time tu dalam jam 5.30 petang.. pada masa tu keluar lah topik kami kena luahkan siapa orang yang kami suka di sekolah juvana ni.. hahahhaa.. kerja gila nak cerita benda macam tu... seorang demi seorang bagi tau siapa lah yang mereka suka sambil kami ketawa tak berhenti henti... macam lucu je nak cerita pasal tu... orang pun heran tengok kami ketawa kuat sangat kat tangga time tu hahahhahaa..... bila tiba giliran... aku pun bagitau lah yang sebenar nya aku ni minat dengan ketua asrama blok B, Robert Kundang.. adoi rasa malu juga nak bagitau tapi mereka da bagitau so aku pun bagitau lah hahhaa...

tiba tiba kawan aku seorang ni bagitau aku yang sebenar nya Robert ni pun memang suka dengan aku selama ni cuma dia tak lah nak kacau aku sebab pada ketika itu aku di jaga oleh johnson dan juga ketua sekolah juvana ni si Stephen.. so Robert tak nak lah kacau aku nanti jadi gaduh pula... aku macam tak percaya saja apa yang dia cerita.. ingat just main main je... then sorang lagi kawan keluarkan idea gila... nak bertaruh mengorat orang yang kami masing masing suka tadi... rasa nak pecah kepala juga time tu fikir hehhehee.. apa pun kami semua terima taruhan tu... mulai dari hari tu aku pun cuba lah nak mengorat si Robert ni tadi hahahhaa lucu je nak cerita...

ada satu ketika aku minta tolong lah kawan aku ni pergi pinjam barang kat si Robert kat asrama blok B ni... then kawan aku tu pun pergi lah lepas tu kawan ku tadi datang balik bersama barang yang aku nak pinjam dari Robert tadi, lepas tu kawan aku ni tadi cakap yang Robert nak jumpa aku pada waktu malam, lepas makan malam di belakang asrama Blok B.. aku rasa terkejut tapi tak sabar rasa nya nak jumpa Robert... lepas saja waktu makan malam kat dewan aku terus saja naik atas menuju ke asrama blok B, rupa rupa nya Robert dan kawan kawan dia da ada kat atas tu tunggu aku datang.. adohh nervous giler aku time tu hahahhaha... di sekolah juvana ni time makan ialah pada pukul 7 malam.. lepas makan tu boleh pergi masuk dewan TV atau pun boleh lepak kat padang depan dewan atau pun berjalan jalan before loceng jam 8 berbunyi..

bila aku nak menuju ke asrama blok B tu.. kawan kawan Robert da bising.. siap menyakat lagi adoi malu ku time tu hahhaha.. then sorang kawan Robert bawa aku pergi belakang asrama blok B untuk jumpa Robert... ramai juga orang melepak di belakang asrama time tu... then sampai je aku kat Robert.. dia senyum dan suruh aku duduk tepi dia... aduhhhh gugur jantung ku duduk tepi dia hahhahaha.. di belakang asrama blok B ni menghadap betul betul ke padang bola sepak sekolah juvana ni.. kami 2 duduk di atas rumput ber alaskan tikar sambil melihat bintang bintang di langit yang berkelip indah.... aku macam tak percaya aku duduk sebelah Robert ketika itu....

bermula nya detik detik yang indah bersama robert ketika itu.. kami bercerita.. meluah kan perasaan.. baru aku tahu yang Robert selama ni memang suka dengan aku cuma dia tak dapat nak meluahkan perasaan nya sebab aku di jaga oleh orang lain lagi pun aku di blok asrama yang lain..

nantikan sambungan cerita ini kemudian k.. keperitan hubungan kami berdua yang tragis cewah ....